Algemene Voorwaarden

Artikel 1. Definities
In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Opdrachtnemer: Kroost Kindercoaching, gevestigd te Oostvoorne, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 24326100 en gebruiker van deze Algemene Voorwaarden;
  • Opdrachtgever: wederpartij van Opdrachtnemer bij de Overeenkomst, veelal de wettelijk gezag hebbende ouder(s) van het Kind;
  • Partijen: Opdrachtgever en Opdrachtnemer;
  • Overeenkomst: mondelinge dan wel schriftelijke Overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer met betrekking tot het verlenen van diensten door Opdrachtnemer;
  • Diensten: alle door Opdrachtnemer geleverde diensten en alle daarmee verband houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard;
  • Kind: de minderjarige ten behoeve van wie Opdrachtgever de Overeenkomst tot het verlenen van diensten is aangegaan;
  • Schriftelijk: schriftelijk dan wel langs elektronische weg.

Artikel 2. Toepasselijkheid

  1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding en offerte van Opdrachtnemer, op iedere Overeenkomst tussen Partijen en alle daarmee verband houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard.
  2. Indien deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn op een Overeenkomst tussen Partijen, dan zullen deze ook op toekomstige Overeenkomsten tussen Partijen van toepassing zijn.
  3. Afwijkingen op deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.

Artikel 3. Kennismaking / informatie-uitwisseling

  1. Indien Partijen niet eerder een Overeenkomst hebben gesloten dan zal in beginsel voorafgaand aan het sluiten van een Overeenkomst een gesprek plaatsvinden. Tijdens deze kennismaking zullen Opdrachtgever en Opdrachtnemer verkennen of zij een klik hebben en zal Opdrachtnemer beoordelen of de hulpvraag aansluit op haar expertise. Bij lichamelijke- en psychische klachten van het Kind, raad Opdrachtnemer altijd aan contact op te nemen met de Huisarts.
  2. Tijdens een eerste afspraak zal Opdrachtnemer de Opdrachtgever wijzen op de toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden en de gehanteerde tarieven.
  3. Opdrachtgever zal Opdrachtnemer voorzien van de voor de dienstverlening relevante informatie.
  4. Opdrachtgever zal Opdrachtnemer voorafgaand aan de start van de Dienstverlening een kopie van het legitimatiebewijs en het BSN-nummer van het Kind doorgeven.
  5. Indien de dienstverlening betrekking heeft op de begeleiding van een Kind jonger dan 16 jaar, dan zal Opdrachtgever aan Opdrachtnemer mededelen wie het ouderlijk gezag heeft over het Kind, dan wel hoe de wettelijke vertegenwoordiging is geregeld.

Artikel 4. Overeenkomst

  1. Een Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de afspraken over de overeengekomen Dienstverlening op schrift zijn gesteld en door Opdrachtgever voor akkoord zijn ondertekend.
  2. In afwijking van lid 1 kan een Overeenkomst eveneens tot stand komen indien de mondeling gemaakte afspraken per email of anderszins langs elektronische weg aan Opdrachtgever zijn bevestigd en door Opdrachtgever akkoord verklaard.
  3. Indien de dienstverlening betrekking heeft op begeleiding van een Kind jonger dan 16 jaar, en de Opdrachtgever is niet de enige wettelijk gezag hebbende ouder of de wettelijke vertegenwoordiger van het Kind, dan geldt tevens het gestelde in lid 4, 5 en 6.
  4. Alle wettelijk gezag hebbende ouders dienen schriftelijk in te stemmen met de begeleiding van het Kind. De gezaghebbende ouder die Opdrachtgever is, is verplicht om de andere gezaghebbende ouder deugdelijk te informeren over de begeleiding van het Kind en is verplicht ervoor zorg te dragen dat ook deze ouder zijn of haar schriftelijke toestemming verleent. Dit geldt tevens in geval van wijzigingen in de begeleiding.
  5. Indien de andere gezaghebbende ouder niet of niet langer instemt met begeleiding van het Kind, dan is Opdrachtgever verplicht om Opdrachtnemer hier terstond van op de hoogte te stellen. In dat geval is het Opdrachtnemer niet of niet langer toegestaan om het Kind te begeleiden.
  6. Indien Opdrachtgever niet of niet volledig aan het gestelde in lid 4 en/of 5 heeft voldaan, dan zijn de gevolgen en consequenties hiervan voor rekening van Opdrachtgever. Opdrachtgever zal Opdrachtnemer volledig vrijwaren indien Opdrachtnemer hierover door de andere ouder wordt aangesproken.

Artikel 5. Regels rond afspraken

  1. Afspraken voor een sessie en/of activiteit beginnen en eindigen op de afgesproken tijdstippen. Opdrachtgever dient ervoor zorg te dragen dat het Kind tijdig op afgesproken tijdstip en plaats aanwezig is en na afloop op de afgesproken tijd wordt opgehaald, dan wel indien zo afgesproken zelfstandig vertrekt.
  2. Indien een sessie en/of activiteit niet op tijd kan beginnen omdat het Kind niet aanwezig is, dan betekent dit niet dat de sessie en/of activiteit voortduurt na het overeengekomen tijdstip. Opdrachtgever blijft alsdan wel het volledige tarief verschuldigd.
  3. Opdrachtgever dient tijdens een sessie en/of activiteit telefonisch bereikbaar te zijn voor Opdrachtnemer.
  4. Indien Opdrachtgever een afspraak wenst af te zeggen of te verplaatsen, bijvoorbeeld omdat het Kind door ziekte of anderszins verhinderd is, dan dient hij/zij hier Opdrachtnemer zo spoedig mogelijk telefonisch of per e-mail van op de hoogte te brengen. Opdrachtnemer en -gever zullen dan in onderling overleg kosteloos een nieuwe afspraak inplannen.
  5. Indien een afspraak door Opdrachtgever wordt geannuleerd korter dan 24 uur voor aanvang, en er is geen aanwijsbare reden van overmacht waardoor dit eerder gemeld kon worden, dan is Opdrachtnemer gerechtigd om het overeengekomen tarief voor de afspraak in rekening te brengen aan Opdrachtgever.
  6. Tijdens het coachen neemt Opdrachtnemer de telefoon niet op. Opdrachtgever kan in dit geval een bericht inspreken op de voicemail of een What’s app sturen.
  7. Het is Opdrachtnemer te allen tijde toegestaan om een afspraak af te zeggen of te verzetten indien de afspraak door overmacht geen doorgang kan vinden. Hij/zij zal de Opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen. Onder overmacht in dit verband wordt onder meer verstaan: ziekte of arbeidsongeschiktheid of noodzakelijke zorg aan een dierbare.

Artikel 6. Tarieven

  1. Aanbiedingen van Opdrachtnemer zijn gebaseerd op de informatie die door Opdrachtgever is verstrekt, alsmede de verwachte tijdsduur of de te besteden tijd en de geldende tarieven. Kort overleg, telefonisch of per mail, is bij de begeleiding van het Kind en in het tarief inbegrepen. Indien meer tijd nodig is (langer dan een kwartier) maakt Opdrachtnemer in overleg met Opdrachtgever een afspraak voor een gesprek dat in rekening zal worden gebracht.
  2. De geldende tarieven staan vermeld op de website van Kroost Kindercoaching. Alle bedragen zijn inclusief btw, tenzij anders aangegeven. De kosten worden niet vergoed door de verzekering. In bepaalde gevallen kunnen de behandelingskosten als ‘bijzondere ziektekosten’ worden opgevoerd. Uw belastingconsulent kan u hierover nader informeren.
    3. Handelingen/dienstverlening waarvoor geen vast tarief geldt, zullen op basis van bestede tijd tegen het uurtarief aan Opdrachtgever in rekening worden gebracht.
  3. Opdrachtnemer is gerechtigd om de tarieven aan te passen. Tariefswijzigingen zullen minimaal 1 maand van tevoren worden aangekondigd op de website.

Artikel 7. Factuur en betaling

  1. Opdrachtnemer stuurt Opdrachtgever een digitale factuur voor de overeengekomen Dienstverlening naar het door Opdrachtgever opgegeven e-mail adres. Opdrachtgever betaalt met PIN aan Opdrachtnemer na afloop van ieder gesprek. Lukt dit om welke reden dan ook niet, dan neemt Opdrachtnemer hierover voorafgaand aan de coaching sessie contact op met Opdrachtgever. Opdrachtnemer en -gever zullen dan gezamenlijk naar een oplossing zoeken.
  2. Bij gebreke van tijdige betaling is Opdrachtnemer gerechtigd de dienstverlening op te schorten.
  3. Bij gebreke van tijdige betaling ontvangt Opdrachtgever een herinnering met het verzoek om binnen 14 dagen te betalen. Indien dan nog niet is betaald, is Opdrachtnemer gerechtigd om wettelijke rente en buitengerechtelijke kosten conform de wet aan Opdrachtgever in rekening te brengen. Opdrachtgever is gerechtigd om na een tweede herinnering een incasso bureau in te schakelen.

Artikel 8. Vertrouwelijkheid en privacy

  1. Opdrachtnemer is verplicht tot geheimhouding van alles wat besproken is tijdens of in het kader van de dienstverlening. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de Opdrachtgever is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
  2. Voor overleg met derden in het belang van het Kind jonger dan 16 jaar, is toestemming vereist van de wettelijk gezag hebbende ouders en indien relevant van het Kind. Artikel 4 lid 3 is hierop van overeenkomstige toepassing. Derden kunnen bijvoorbeeld zijn andere betrokken hulpverleners, een leerkracht of huisarts.
  3. In overleg met, of op verzoek van Opdrachtgever, kan Opdrachtnemer de school of andere belanghebbenden bezoeken voor observatie of verslaglegging. Vooraf wordt gezamenlijk met de Opdrachtgever een inschatting gemaakt van de daarvoor benodigde tijd. De bestede tijd wordt geregistreerd en gedeclareerd.
  4. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor een vraag over een coaching traject voor te leggen aan en/of te bespreken met een supervisor. Deze ruggespraak gebeurt op een manier waarbij de naam van Opdrachtgever en Kind niet genoemd worden of terug te herleiden zijn en bij een integere supervisor.
  5. Ten behoeve van de coaching, kunnen spraak- of video-opnamen worden gemaakt van de sessies als observatiemiddel en ter vervanging van aantekeningen op papier. Deze opnamen blijven eigendom van Kroost Kindercoaching en worden onder geen beding met anderen gedeeld. Wanneer het coaching traject is afgerond worden de opnames vernietigd.
  6. Voor de uitvoering van sommige oefeningen kan het voorkomen dat er (kort) lichamelijk contact is tussen Opdrachtnemer en Kind. Opdrachtgever is hiervan op de hoogte en geeft hier toestemming voor.
  7. Opdrachtnemer bewaart het dossier van een traject gedurende (tien) 10 kalenderjaren. In het dossier bevindt zich het verslag van het intakegesprek, korte samenvattingen van sessies en het evaluatiegesprek. Dossiers worden bewaard in een afgesloten kast.
  8. Opdrachtnemer zal vertrouwelijk omgaan met persoonsgegevens van Opdrachtgever en het Kind, in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving op het gebied van de bescherming van Persoonsgegevens, waaronder de Algemene

Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Artikel 9. Meldcode

Ziet Opdrachtnemer in de situatie van Opdrachtgever, of van het Kind of in de omgeving, signalen die de veiligheid van Opdrachtgever en/ of het Kind in gevaar brengen, dan overlegt Opdrachtnemer dit met Opdrachtgever. Opdrachtnemer laat het in eerste instantie aan Opdrachtgever om verandering in te zetten. Eventueel met hulp van instanties. Gebeurt er binnen een redelijke termijn niets of onvoldoende dat het gevaar doet wijken, dan zou dit kunnen leiden tot het doorbreken van het beroepsgeheim van Opdrachtnemer. Opdrachtnemer volgt hierbij de richtlijnen van de wettelijke Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling.

Artikel 10. Aansprakelijkheid

  1. Opdrachtnemer zal de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Opdrachtnemer heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk een duidelijk omschreven resultaat is overeengekomen. De coaching (advies en begeleiding) van Opdrachtgever is oplossings- en resultaatgericht, zonder de oplossing of het resultaat te garanderen. Het Kind zal zichzelf verder in zijn/ haar eigen proces ontwikkelen.
  2. Opdrachtnemer heeft via Adiona |Beroepsorganisatie voor Kindercoaches een verzekering afgesloten voor bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheid bij Markel International.
  3. Opdrachtnemer is enkel aansprakelijk voor schade die het gevolg is van aan Opdrachtnemer toe te rekenen tekortkomingen in de nakoming van verplichtingen uit Overeenkomst indien Opdrachtnemer ter zake in verzuim is. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor eventuele materiële, psychische of fysieke schade ten gevolge van onjuist opgevolgde aanwijzingen of onoplettendheid van het Kind en/of de Opdrachtgever.
  4. Aansprakelijkheid voor indirecte schade is uitgesloten. Aansprakelijkheid voor directe schade is beperkt tot het bedrag dat door de verzekeraar wordt uitgekeerd vermeerderd met een eventueel eigen risico.
  5. Indien de verzekeraar niet uitkeert, dan is aansprakelijkheid gemaximeerd tot het bedrag dat met de Overeenkomst is gemoeid, doch maximaal berekend over de duur van een periode van 6 maanden.
  6. Opdrachtnemer kan geen beroep doen op enige aansprakelijkheid beperkende bepaling, indien de schade het gevolg is van diens opzet of grove schuld.

Artikel 11. Klachten en geschillen

  1. Opdrachtnemer heeft een klachtenregeling vastgesteld, overeenkomstig de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) en/of de Jeugdwet.
  2. Cliënten van Opdrachtnemer kunnen een beroep doen op de klachtenregeling en kunnen zich desgewenst gratis laten bijstaan door een klachtenfunctionaris. Indien de klachtenregeling is doorlopen en klager is het met de uitkomst niet eens, dan kan klager de klacht voorleggen aan een erkende Geschilleninstantie.
  3. De klachtenregeling en informatie over de klachtenfunctionaris en de Geschilleninstantie zijn te vinden op de website van Opdrachtnemer: www.kroost-kindercoaching.nl Een klacht dient schriftelijk te worden ingediend bij Opdrachtnemer.

Artikel 12. Slotbepalingen

  1. Op deze Algemene Voorwaarden en alle Overeenkomsten tussen Partijen is Nederlands recht van toepassing.
  2. Deze Algemene Voorwaarden zijn in te zien en te downloaden op de website van Opdrachtnemer: www.kroost-kindercoaching.nl